fredag, december 19, 2008

Gated Community

Helt Off, bästaste räggibandet skrev en låt om kravallerna i Paris, den hade den vågade titeln Det Brinner i Paris
Slutar med Snart brinner det i Rosenbad
Det gör det ju inte

Men på Rosengård

Det var ju inte helt oväntat att vräkningen från moskén skulle utnyttjas av fel krafter.
Det verkar dels vara allmänt uppretade medborgare från Rosengård som protesterar, men även såna AFA-typer. Den utomparlamentariska vänstern känner jag inte mkt glädje inför om man säger så.

Rosengård har blivit ett eget land. Brandkåren åker dit med eskort, poliserna har alltid två bilar.
Detta för attd et inte skall bli sönderslaget

Måttet är kanske rågat.
Jag vet inte

Det är oroande

Rosengård är skånes fattigaste område. Arbetslösheten skyhög.
Riktigt varför den provisoriska moskén inte fick va kvar vet jag inte. Men 16 års hyresinbetalningar i tid tyder väl på att det har fungerat.

Nyamko Saboni kvoterad Integrationsminister skyller på föräldrarna
jag skyller på ett samhälle som inte har vart förmögna att ge dessa föräldrar en plats i samhället.
men det är ju bara jag

3 kommentarer:

Petter Malmberg sa...

Ja, för såg folk alltid lite skämtsamt på de dära upploppsklausulerna i ens hyreskontrakt.
Nu verkar vi knappt vara förvånade över att det faktiskt är a riot going on.

Anonym sa...

Exaktemente

säger jag dåra
j

Anonym sa...

Där kom det ju ja. Mmmm.