måndag, december 22, 2008

Lucka 22. ge mig mer jul

Adolfsson och Falk är ett sånt band som man minns. Dom var lite hemliga. spelade på synthar. Var husband i det bortglömda radioprogrammet Metropol. Minns ni det. Varje fredag mellan 6 o nio vart det metropol på radio. Skitbra
På den tiden radio var bra faktiskt. Störning, Änubaah o annat, Lilla Bommen.

Nu är allr adio på P3 från Malmö o man måste tala förortsskånska för att jobba där. Ja jag har blitt gammal o passar numera in på P4-as målgrupp

Skit samma

Mer Jul. Grymt bra låt.




Exakt just nu spelar dom När en Flicka Talar Skånska på Radio kristianstad. FAN VA BRA DEN E DEN Å

Jag hade skivor med Adolfsson och Falk, men jag spelade dom sällan.
Sen minns jag att jag hade en kasett med Adolfsson och Falk Live.
Dessa kasettband o alla konserter man bandat. O man slant på pauseknappen så det låter skumt. Trafikmeddelanden.
Fan va det var bättre förr.

1 kommentar:

Anonym sa...

nu kollade jag till och med på love actually för att du hade rekommenderat den, jag borde börja umgås med riktiga människor. hur som helst är jag kär i dig och jag kommer snart och äter upp dig, nej jag menar förstås god jul och ha ett himla fint slut på året, ta hand om dig, så kommer jag tillbaka hit så fort jag kan och njuter av dina inlägg (trots att du har gulliga kattor). du rular. man bugar. /snusan