fredag, december 12, 2008

Jag är ofta sist på att hitta artister

Så är det bara
TWA TOOTS, Kat Onoma och många fler

Sanna Carlstedt har varit kvinnan man ska hålla ögonen på i åratal nu.
Jag missar alltid henens konserter. I somras var det hon som va bäst i Köping säger dom som vet.
Då sov jag sött i sängen hemma i Edsbyn för vi va tvungna att åka hem
Vibrato och kärlek. Så kan man sammanfatta henne tycker jag
Ety jag gjorde som Piraten och bestämde mig en dag, inte för att dö men för atts e Sanna.
Nån månad sen i stokkolm. Det var skitbra.

Sen har jag håglöst lyssnat lite under tid.
Men nu är jag fast

Jag blir som gråtig i ögat och glad och ledsen och lite allting.

Svinbra
en fin sång finns HÄR
Hennes späja finns HÄR

Hade jag vart 16 när hon dök upp hade livet blivit annorlunda kanske. Inte bättre eller sämre. Men jag hade dyrkat Sanna.

Dyrka henne du å vet ja
Nu ska jag makulera saker.

5 kommentarer:

P. sa...

Tekla på annan dialekt ju. Måste gåååå nu. Jorå så att...

Konungen sa...

Du e så neggo
Så fort de e progg backar du bakut

P. sa...

Ja, det är en defekt jag är väldigt stolt över.

Konungen sa...

SKA DU PÅ STINA IKVÄLL DÅ?????

Anonym sa...

Sanna regerar varje rum hon sätter en fot i.
Om en timme ska vi göra det bisarra tilltaget att åka till Flempan för att titta på division-4 hockey. Sanna kommer höras mest även där.