lördag, december 06, 2008

HELLO SUNSHINE

Butters Intellektuella blog drivs av min lillebror
Den är skitbra. Kolla in den
I allafall
Han håller på att göra en Kicking Against The Prickslista. Grymma låtar på den skivan jue
Han dryftar Tim Rose och hans Hey Joe.




Lyssna in orkanen i rösten hans vet ja.
Tim Rose hade jag missat fram tills för nåt år sen.
Nu kan man söka Hello Sunshine på CDON.com och hitta en samling med just Tim Rose
Long Time Man o mera
Det är hans två första skivor i en
Makalöst bra
Så många bortglömda hjältar det finns

För varje Janne Bark som förstör finns det massa bra

O det där med att man kan söka skivan på cdon o beställa den i julklapp till nån är DIREKT riktat till digLinn

6 kommentarer:

Anonym sa...

NEJ NEJ NEJ, idioter som gör sina egna tolkningar av Jimi. Kan man inte texten som en jävveldålig cåvver-sångare (påminner lite om grannens sommarövning) så skall man ge fan i det. BASTA. Då får man spela Ledin istället! Grrr. Rör inte min hjälte.
Fridens.

Anonym sa...

Fast hans version kom ju innan hendrix
Så det är jimi som har fel

Petter Malmberg sa...

Hey Joe spelades in av flera artister strax innan Hendrix läsning av den blev den gällande.

Har Tim Rosen jag brände åt dej försvunnit/spelat sönders?

Tyvärr tillhör nog skivan beställningsvarorna så det är nästan lite sent att köpa den som julklapp.

Anonym sa...

Den finns på jubbedatorn kom jag på
Skivan höll bara ett par spelningar
men på jubbet kan man ibland höra mig vråla HELLO SUNSHINE ikapp med Sören, han brukar stuffa rejält

Anonym sa...

Ack å ve, är det verkligen sant?!! Är det inte Jimi som har gjort den? Hela min värld är i gungning.
Nåväl, det är i alla fall Jimis version som är den bästa. Sådeså. Hmpf.
Fridens.

Konungen sa...

Låtskrället är nog tom en trad
Jag gillar den med båda jag
Men du SKA o MÅSTE lyssna in Tim Rose
Han är grym