måndag, april 20, 2009

Scorpions

Winds Of Change. Barnkörer sjunger här i korridorerna.
Varför undrar ni?
Därför svarar jag.

Umos kom till kontoret en dag.
Han kastade ett papper på mig o sa
Du är ful och dum och jag vill inte sitta nära dig nå mera
Jag tänkte hon tappat det o orkade inte mer på detta fundera

Trodde mest det var ett norrländskt sätt att skoja
Men idag blev jag varse att hon inte pratade goja
Umos lämnar sitt arbete och vår korridor
Vafalls, all min fika nu blir svår

Vem ska man prata top modell med och mode å åttiotal
nu lider jag hemska svåra kval
Förlåt Umos för jag är så sur och dum o le
Snälla fortsätt arbeta här o inte bland dom här breve

Jag lovar att börja duscha och byta kläder mer frekvent
om du bara låtsas att inget av detta har hänt.
Saknaden är stor som en ocean ingenting kan skänka mig tröst
O vem ska nu säga "Jag hör vad du säger" med myndig röst

3 kommentarer:

Anonym sa...

Typ 30 sekunder längre bort. Men det var en fin dikt och jag kan förstå att den norrländska humorn är svår å begrip.

Konungen sa...

Man ska passera tre kodlås. TRE
innan var de NOLL kodlås o ett rum

Konungen sa...

nu tex e det fika o NOLL umos här