tisdag, april 21, 2009

På tal om B-sidor


Dagens singel Krig och Kärlek med Docent Död innehåller en grym B-sida. Standardiserad värld heter den.
Omslaget på singeln är likt LP:n.
Krig och Kärlek är en av Docent Döds bästa låtar. Hela den skivan är underbar och en idag, tycker jag, bortglömd låtskatt av rang.

Jag såg dom live på Tivolirocken 1984? kan vart 85.
Det var stort för mig då. En mesig finnig yngling från Österäng som fick se dessa giganter.

Jag har genom åren sett enormt många konserter med Docenterna o Docent Död. Alla har varit briljanta.

Detta för att det är ett briljant band. Ett av dom bästa svenska. som jag så ofta glömmer bort.

Skitsnygg singel o skitbra B-sida. Allt som utmärker en perfekt singel helt enkelt

Obegripligt smärtsamt att inse att den ej finns på jotuben. Tar istället Alla Helgons Dag från tiden då Mats Möller, en annan gigant i historien förgyllde docenternas skivor. Lyssna HÄR

Inga kommentarer: