måndag, april 27, 2009

Nejliksfrossa


Röda Nejlikan såg man på tevi när man va liten. En gay gubbe som fäktades.
efter det har jag haft svårt för nejlikor. Särskilt röda. Sandnejlikor i Vitemölla håller jag varmt om hjärtat.
Dom doftar vanilj och lyser upp de mörka nätterna.
I nya Allt Om Trädgård är det nejliksreportage och jag föll likt en narkoman inlåst på ett apotek.
Det är nejlikor jag ska ha. Olika sorter. I Krukor. Som på bilden i tidningen.

Fast snyggare.

Årets första riktiga trädgårdshelg är över och jag summerar starten på året med ett nja!

Jag har odlat för mycket, för fel. Men nu är det glädje iallafall. För jag ska ha nejlikor. I massor. Doms ka lysa upp hela däcket med sina färger och bland dessa skall jag ha okra i kruka och chili.

Det blir fint.

Dagens hatobjekt är Tingeling, the russian version. det är ju inte skoj. Kejsaren är naken och folksdumhet är för stor

1 kommentar:

elon botanikern sa...

Avdelningen vilda blommor noterar:
Gullviva på Hönö
Styvmorsviol utanför Ullevi
Två tvättäkta sommartecken väl? Däremot har jag konstigt nog inte sett en enda tusensköna ännu.