tisdag, april 21, 2009

Mutter

Courage.
Jag tänker ibland på Haseks skildring av soldaten Svejk. Jag är lite som Svejk tror jag. En muntert muttrande liten fetknopp.




men det var inte det jag funderade på just nyss.
Badeb Baden, minns nån dom. Gjorde bort sig i schlager-SM på åttiotalet.
Dom var stora i Polen!!!
Innan muren föll.
Sopot fanns det en festival som hette i Polen
Då var det liksoms tort i Sverige att vara stor i Polen.
Polen. Innan muren föll!!!
Tror dom måste vara rika Baden Baden, o vad gör dom idag. Åker dom runt i Polen! o spelar gamla hitlåtar som var stora då 85 i Warsawa????

Ja jag bara undrar

4 kommentarer:

bem vem bryr sig sa...

Min farmor har bott i Sopot. Det var för länge sen, innan Polen blev kommunistiskt tillochmed. Badenbaden var nog poppis då med.

Konungen sa...

aha
Där ser man
Märkliga människor som bygger karriär i polen, resurssvag valuta då 85

fru sa...

men va många utropstecken och grejer. har du hittat den tangenten nu? förresten, vad är badeb baden? om du ger mej en femhundring i månaden kan jag stavningskontrollera dina inlägg. för att inte verka aggressiv lägger jag till att jag tycker du är söt.

elon sa...

Jag älskar dessa små äktenskapliga gräl som titt som tätt utspelar sig på internättet.
Polen är spännande överhuvudtaget, man borde åka dit. Med eller utan Baden Baden. Tänk alla svarta storkar, vitryggar, mellanspettar, skrikörnar, blåkråkor... barszcz... Wyborowa... Japp. Nu åker vi!