måndag, april 20, 2009

The Only Ones



Min kamrat trampe hars krivit två fina bloggar i helgen, en om Only Ones och en om B-sidor, Eftersom Trampen är en modern ung man kan jag inte länka inläggen för dom är gjorda på Fäjsbox.

Men summeringen är att only Ones är väörldens bästa band. Sen vard et lite dåraktigt om ovanliga låtar med bra artister och han nämnde deliriskt Tomas Andersson Wij o det är ju som alla vet en kass artist.

Men jag började klura och tycker att en lista på B-sidor borde göras.


Så håll till godo gör gärna en egen.


1 Kom Kom med Imperiet är den bästaste B-sidan ever. A-sidan är den något mer kända Du ska va president. Jag minsn sommaren 84 när denna kom. eller omd et var 83. Det var dofter av Österlen. Nejlikor och rökt fisk. Grym låt. O ett avd om bästa rimmen ever gjort på svenska
Kom o vrid dig i extaser/skjut mig med din kärlekslaser. finns här

2 The Train Song. Nick Cave b-sida till The Ship Song. grym finns HÄR

3 Rock´n´rollblåa ögon med Nina Letar Ufo. Av nån outgrundlig anledning B-sida till den menlösa låten Ba Ba Twist. Låten skriven av Stry präglar mitt åttiotal så starkt att jag får tårar i ögonen när jag hörd en. Barnen var lyckliga då 1987

4 Min maskin. Imperiet. B-sida på Fred. en tveksam Imperietlåt Fred tycker jag. Men inte Min Maskin. Ajö till till till autobahn sjunger dom. Åttiotal och livet var stort.

5 Ladomirs cover på Beväpna Er är B-sida tyill den påd en tiden stora hitten Inför Min Dom. ladomir var bra bra bra. O bäst när dom med gayröster och trummaskiner sjunger att dom hatar karl gustav och hela kungahuset o sarah leander.
SVINBRA

Detta var allt jag kom på i allt hast i telefonkön till Hempas vänner på FK

1 kommentar:

Petter Malmberg sa...

Bra val. Två Imperiet kan kanske verka överdrivet men det är två av de bästa Imperiet-låtarna.
Girl at the Bottom of my glass hade jag valt från cavearna.