onsdag, april 15, 2009

Carl Johan De Geer

Jag var tillsammans med 20 andra (bra siffra i edsbyn tycker jag) o lyssnade på Carl Johan De Geer
Legenden De Geer
Mannen bakom Mah-Jong, Skända flaggan Vägra bära vapen, då han skriver "kuken" på svenska flaggan, tårtan, dr krall, spårvagn till havet osv osv osv osv. Han har gjort allt. O lite till. Spelade trumbon i Gunder Hägg. Jag ville egentligen ta dit alla skivor o de böcker jag har o bett om signering. Men det hade ju vart mesigt

Han läste ur sin nya bok, det var förtjusande, bäst var han i anekdoter runt texterna. Tänk att bli dömd för brott mot fosterlandet

I Edsbyn.
Tungt

Det var på muséet. Jag har aldrig vart där, kan bero på att det ligger i en källare utan skyltar. Där fanns massa tavlor av Lim Johan från Kyan. Det visade sig att De Geer vill göra nåt om Lim Johan. Därför han var här.

En underbar timme. Fan nästan som om Thåström hade vart här ju

3 kommentarer:

Tant Sur sa...

Vem ska man hålla ansvarig för att man inte visste om det här då? 20 pers hade nog kunnat fördubblats om allmänheten hade informerats lite bättre. En till hade kommit iaf. Jag!

Anonym sa...

Man ska ha kontakter vet du
Ja sanslöst illa o inte ens annonsera i tidningen

Anonym sa...

ja det låter faktiskt som i klass med Thåström. Men då hade vi alla varit där nog ändå väl?