måndag, april 06, 2009

The Nits



Lite otippad i min skivsamling är Adieu Sweet Bahnhof med The Nits. Ett holländskt? band från mitt 80-tal

Jag bara dog på att denna låten är så bra
Vemod och skönhet

Lyssna HÄR

Köpte singeln PÅ Lasses Musik i Kristianstad. Köpte oxå en trippelmaxi live från 86

Sen glömd ejag bort The Nits. Det är synd.
Men jag hade väl annat för mig

Jag har överplanterat
Jag har tex 43 aubergibplantor. 25 Chili. 20 Dahlior, allt allt allt.

Nu ere Färjan o livet är vänligt mot Johannes idag

7 kommentarer:

Snurran sa...

43 aubergineplantor?

Konungen sa...

Ja
Alla grodde
ALLA
utom sju då
tio krukor fyra i varje förutom två där det är sex
Sanslöst
Vill du ha?

Snurran sa...

Jag tar gärna ett par.
Synd att du inte ens tycker om aubergine då när du lyckas så bra med dom.

Anonym sa...

Onekligen litta snopet
Men vi fick ju en planta av dig förra året o den var så underbart vacker
o jag gillar ratatouille

Anonym sa...

Det är en mix av massa olika dessutom, o påsen var blandad så man vågar ju fanken i mig inte slänga nån heller
Klarar den friland i Norrland? Knappast väl

Jag köper snart ny jord o börjar fixa med dom. Du får hur många du vill, gärna så där 30. Jag får lite panik av o slänga blommor

Petter Malmberg sa...

Underbart gay låt.

Anonym sa...

Ja, Nits är underbara. Har sett dom live ett tiotal gånger. Senaste skivan "Doing the dishes" är skitbra. En hel del finns på nätet att köpa. Auberginer vet jag inget om, men lycka till!

mvh

Gunnar Gravfeldt