fredag, april 10, 2009

Per Gessle

Jag går och fiskar heter en av hans sämsta låtar.
Jag har alltid tyckte att Gessle verkar vara en trevlig prick, det är han säkert inte, men bilder är ju gratis.
Han gillar John Holm oh har en skitstor bra skivsamling.
Han är lite tafatt
Jag gillar det.

Han står som tema för denna långfredag. Ge mig tid att andas ut. Efter denna långa långa hemska vinter sitter man i soffan på långfredagen och ser solen skina.
GRannen har ställt fram en pelargon i fönstret.

Tonåring och Linn sover, men jag smet upp.
Lyssnar på Helgmorgon i P4
Det gillar jag, brukar va på annandag påsk, första maj o nationaldan o såna dar.
Det ger hopp oxå
Hopp om att det kan bli sommar.
Kaffe i trädgården
Äntligen få åka till Leksand och kolla masar

När jag var en liten pilt var långfredag en seg dag, trots att man hade påsklov. Allt var stängt. Det fanns liksom inte 7-Eleven då. Biosarna var stängda. Doe Statstelevision visade nå skit på finska om jesus

Jag kan sakna det lite.

Nu hör jag att det rör sig där uppe. Är väl katterna som väcker nån.
Mer kaffe
mer Per Gessle

Livet är fint

Inga kommentarer: