söndag, augusti 19, 2007

John Holm och Only Ones

Sitter i solen o lyssnar på John Holms Den Öde Stranden. John Holm är ofattbart bra. Jag har alltid försökt värja mig, detta för att det är Per Gessles favoritartist. Jag menar Per Gessle??? Fast han har smak det har han. Per Gessle är en levande enigma. Göra sån skit som han gör, sen sitta i radio o spela sonics. Det går inte ihop
Smart affärsman kanske?

Sen ska jag spela Only Ones. Den trasigaste musik som finns. Peter Perret verkar ha levt sitt liv i förvirring. Springande bland onyttiga saker har han skapat magi.
Lovers Of Today, no Peace For The Wiced, Another Girl Another Planet. Svårt att göra en lista över deras fem bästa.
Eller omöjligt

Jag möter dagen med ett leende. Ser fram mot det som komma skall

2 kommentarer:

Anonym sa...

Smart affärsman, japp. Inte så mycket mer än det kanske.

Anonym sa...

John Holm är obegripligt bra. Gessle blir inte roligare att lyssna på för det, men han framstår i alla fall som en sympatisk kille.