tisdag, augusti 21, 2007

På tal om vackra män




Han har gått i monkans skola. Jag dyrkar monkan för det.
Ulf Stureson, idolen.

Av olika anledningar lyssnade jag inte in Beroende när den kom i våras. Den liksom bara försvann. Lite konstigt eftersom jag anser att Stureson är sveriges bästaste. Hans tre tidigare platsar alla på topp tio över de bästa svenska skivorna. Ja eller topp 20. Brukar bli många plattor på den listan.

Skit samma. Jag började lyssna igen förra veckan. Årets skiva är det nog. Den har texter och den har rösten och musiken, allt är bilder av skog. Soma tt vara barn igen i smålands mörka trolska djup
Ulf Sturesons har hjälpt mig genom svåra tider. För mig är Ulf en stor del av mitt musikaliska liv.

Det är så konstigt han inte säljer mer, ligger på fler listor, osv osv
Fast en majoritet av folket röstade på alliansen o 12 procent av malmeborna röstar på SD.Så man kanske inte ska förvånas. Men det är synd.
Grym konsert i Edsbyn i påskas. sen hände det massa saker o jag gick i depp ett tag, sen bara kom skivan inte fram
Men nu är den här.
I edsbyn, så nära Alfta. O den är så bra

Jag älskade bilderna på första skivan I Overkligheten. Dom är tagna bara nåna km från min lägenhet, lägenhetn med tapetjevvlarna. Men ändå.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att han heter Ulf bara. Världens sämsta namn. Annars är han ju bra ja.

Konungen sa...

Han e som en revolt mot lundell

Anonym sa...

hörrudu, han hade ju även världens bästaste förband i edsbyn också!

Konungen sa...

Sant o SNYGGASTE förbandet

Anonym sa...

Det är nåt med namn på tre bokstäver.