söndag, augusti 26, 2007

Söndag, nu är det söndag

o molnen ligger lågt över soprummen. Klockan är sju, halsen är emot mig, halsen är mitt USA.
iallafall

För ett år sen satt jag i stokkolm o funderade. jag undrade hur livet skulle va om ett år. de va en fin dag de dära. tua o jag va på multi kulti, jag älskar multi kulti, de gör ente tuisen. fast sist vi var där va hon ganska nöjd. Vi tjonga in strömmingskiosen oxå, på slussen, där är fint. den ska jag visa sen.
Jag var jevvligt rädd. Flytta 100 mil, flytta från familjen o vännerna till ett ställe som JP beskrev som en enda stor kyrka innehållande ett café med goa mackor.
Minns jag tänkte att d eju bara e o dra, i november eller i februari.
Var rädd för ensamheten, det är skillnad att vara ensam av val o att bara vara ensam för att alla hatar småländska skåningar typ. Jag undrade om jobbet, kan man jobba i norr, förstår man va dom säger. Jag undrade över hur jag skulle klara mig utan bemmy o så. Jag var rädd att Tua skulle hata det.
Mitt minne a Edsbyn var en enda skog, en vacker skog, det var o är det vackraste jag sett.

o ibland kräver man o får tur, den första människa jag träffade i edsbyn var Ingrid B med lägisarna, hon är en av de bästa som finns här o first impressions last, så är det ju.
Snoka upp café centrum, svårt de ju, här finns bara en gata. Rökte en cig o snacka med bemmy.
såg en knarkdeal. Sen gick jag på ICA
Lite som alla andra dar i Edsbyn.

Ibland har det vart typ "nu skär jag mig i halsenläge" men jag har ente gjort de.
Här finns massa männsikor som berör. Här finns nobelprisaktuelle JP med Ollonbloggen här finns viktiga människor. Här finns allt.

O likt en sann BYBO så ska jag guida Farbror Punk i byn till veckan. Ett lyft han kommer till trakten.

minus är att Stefan har flyttat, jag saknar honom massor. O visst skriker det i en efter att få se Linderödsåsen ibland, att gå genom Hörbys industriområde som är så märkligt vackert, att va på Österlen. Att åka till bemmy, skagget, alla.
men det finns ju kvar där nere.
mamma o pappa o brodern. bara o åka dit, o snart bygger dom ut x2000 till bollnäs o man tjänar en o en halver timme.
då är malmö bara en cig bort

Men jag menar vad är Teckomatorp jämfört med en hungrig anna-Karins blick. Vad är Wilmer X jämfört med Pets. Vad är Möllan jämfört med ICA ( Ja den funka ente )

Pratade med majorskan igår kväll. Hon är ju bäst liksom. Jag har vissa planer kan jag säga, de innefattar knopar spikar och omvägar genom ett träsk för din fiende

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett år. ETT ÅR, baby. Och samma för mig. Ingen kan ana storheten i de saker som hände i slutet av augusti 2006.

Anonym sa...

JA VI VANN DU!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ska ner åt byn till snart
ska jag fan moona åt raggarna