torsdag, augusti 16, 2007

Letargiska funderingar

På nätterna håller något mig vaken.
på jobbet har jag ganska tråkigt.
Jag är grymt trött, liksom bara kom hit helgen
Vad gör jag då
Jo jag skurar toaletten, som om det skullepigga upp?
Det gjorde det inte.

Jag är djupt oroad av Alliansen och deras hetsjakt på de som inte riktigt hör till. De som borde, utan åsikter, omfattas av vårt trygghetssytem. Alla sjukskrivna, de handikappade.
Jag är glad att jag inte är en deprimerad blind ensamstående mamma i rullstol i dagens läge. Det brukar jag ioförsig ofta va glad för, men ändå.

Solidaritet är ett ord som vi kanske skulle börja googla så vi inser att det betyder något oxå.
Det finns en utsatthet i det här landet, ett utanförskap. Jag ser inte poängen i att förstärka det.

Systrar och brödrar. Nu säger vi stopp tycker jag.

Stopp för Lidingö. Stopp för Stegö Chilo, stopp för motorvägar. Stopp för att strunta i att se den andre.
Dom finns. Det kunde varit du, det har varit jag.

Kvällens skiva. Sture Alléns Dansorkester: Långsamt Gift I Bestens Buk.
Det ska vi va.
Låt borgarna förtvina. Cesium på er alliansaidoiter

5 kommentarer:

Anonym sa...

App App App, Lidingö bidrar allt genom att ta emot ett flyktningbarn....

Anonym sa...

Tja, en tjurig regnig händelselös semesterkväll kan man alltid tillbringa med att hata. Och varför då inte hata dem däruppe som visar så tydligt att de hatar folket. Ömsesidigt hat. Så fiiiint.

Konungen sa...

pibben, vet ej om privatskola för furst rainers son kan kallas ensamkommande flyktingbarn

Anonym sa...

Sedärja, inte ens det. Dåså bränn ner skiten.

Konungen sa...

vi ger det till ryssarna
de behöver straffas