torsdag, juli 26, 2007

Tour De France

I Danmark är cykling en av de största sporterna, det säger en hel del om det folket. Speciellt velodromcykling, dvs att man cyklar typ 100 varv jetesnabbt i en hokkirink så man blir yr i mössan.

Jag har personligen aldrig intresserat mig, men nu har jag börjat. Det är ju skitspännande. Poliser. Maffia. Den danske ledaren avstängd. ALLA är dopade.
Tävlingarna avgörs typ två år efter att siste man gått i mål.

Leve cykelsporten. Vår tids paradigmatiska lucka

Idag har jag fullt upp ser jag på kalendern.
Ska fika. Posta ett brev. Gå en tur. Ha ett besök. ett till. Posta ännu ett brev.
Nu undrar kanske vän av ordning varför jag inte postar båda samtidigt.
ja se det är en yrkeshemlighet det.

Kanske ska Projekt S inledas idag.

Det är mkt med det jordiska.

annars är jag på gott humör. Men det går nog över.
O imorgon ska jag åt Uppsala till. Köpa en vaktel o äta tror jag. Dom har en Saluhall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du kryssat vaktel? Det måste du nog göra innan du äter den. Annars bryter du mot reglerna.

Jag gillar när ens planering förändras till det bättre. Helgen har plötsligt blivit räddad.

Anonym sa...

Jag har kryssat den. Tom lyckats se den fula rackarn