måndag, juli 23, 2007

Måndag hela veckan lång

Jag begav mig innan idag till ICA o handlade vitaminer, kan ju inte va så här trött.

Jag menar i sann Muldoonsk anda så har jag ju allt.

Ett arbete, arbete ger frihet
Stimulerande arbetsuppgifter. Papper är komplicerade grejer.
En hög lön. I kommunen tjänar man mer än man förtjänar
Massa brudar. Nelly Furtado kommer till helgen, vi ska laga fisksoppa.

Detta är en så kallad, på soctantssvenska, en svacka. Jag har helt enkelt ingen lust.
Jag finner ingen logik i det jag gör.
Jag finner ingen logik i det land jag lever i.
Jag hatar de flesta och det mesta.

Men det går väl över till jag gifter,.
Vilket blir på tisdag med Marie Serneholt.

Hon är smart, det är medias vinkling som gör att man kan tro hon är dum.

Dumma media.

Nu ska jag ha ett besök.

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag kommer över och stalkar dej sen och snor lite vitaminer av dej då, trött jag med. det kommer va måndag ända tills de blir fredag.

Anonym sa...

Det är underbart att jobba! Pigg och rask kliver man upp klockan sex och gläds över att äntligen få åka och vända lite papper åt landstinget. Jag är så lycklig!

Anonym sa...

Marie Serneholt? Äh. Jag vet inte. Perfekt förstås, men är hon kul, tror du? Nelly-Marie 9-1. Gwen-alla andra 100-0

Anonym sa...

Jag har genom ett rent misstag fått hem tre månaders daglig dos av Omega III-kapslar. Det hade jag aldrig nånsin tänkt mig innan. Ett rent misstag alltså.
Men idag är det en riktig svacka här med. Trött efter helgens dygnsrytmsomställning. Det ser ut att bli regn hela veckan. Sitter och gallrar ut skitlitteratur som kommer i stora drivor till jobbet. Det är dock ganska kul, man får lite utlopp för sin inneboende aggressivitet.

Anonym sa...

Men du, det är långt ifrån alla inom kommunen som tjänar mer än de förtjänar. Om man ska se det så.