lördag, juli 07, 2007

en full danska är allt man behöver

Jag inte bara älskar Melodikrysset, även Ring Så Spelar vi är underbart. Just nyssens var det en rejält full danska som vägrade sluta prata. Inte kunde hon svara påfrågan heller. Men prata kunde hon.


Annars regnar det, man summerar semestern, detta trots att det är en vecka kvar. Det var en blöt semester, men skönt. Har noterat att det är svårt att vara helt ledig när man är i Edsbyn, men men. Klienter överallt när vi lämnade Woxstoxk igår, men vi gick omvägar, o sen är det ganska bra ibland oxå. Hade ett samtal med en som gjorde mig glad igår.

Kuppen Monkan o Tua gjorde kräver sin förklaring. Monkan har vattnat mina blommor, då har hon haft tillgång till min lägenhet. Jag VISSTE att hon inte skulle klara detta. Jag har inte så mkt grejer. Snarare kan man säga att jag knappt har några grejer. Denna tingens oordning stör så klart min vän monk.
I telefon förklarar hon att jag måste köpa vissa saker. Jä rajt säger jag.
Men va gör kvinnan, jp då. Hon bjuder med Tuisen o mig till Bollnäs, lappsjuka som vi är följer vi med. I bilen ger hon Tua en lista på allt som hon tycker jag ska äga. Sen dumpar hon av oss på Åhlens.
Skitsur inser jag att plånboken o humöret kommer att tömmas. Vi handlade mattor o kudde o sån skit. Jag satte gränsen vid Skohylla. Jag må va en Svensson, men det finns gränser.
Sen var vi på Kina där dom tar FEM spänn för ett glas kranvatten.
På Åhlens var jag som sagt skitsur, men jag fick min rosa trädgårdsgroda. Tantan i kassan trodde att Tua o jag skulle bilda bo, ger perspektiv på hennes ålder det.
O Jag tycker väldigt mkt om Monkan så jag var egentligen inte sur alls, men imagen måste levas. Inte bara skapas.
Lägenheten är dessutom trevligare nu. Skrivmaskinen, en Underwood, som jag konstigt nog har fått av Monk är på plats. Kudden är ganska söt.
När det stora barnet vaknar ska vi bege oss till ICA o handla götta inför dagens tevihändelse. Men först krysset så klart.
Over and out

Inga kommentarer: