onsdag, juli 11, 2007

Får ju ente berätta detta

Men hur kan man låta bli att dela denna upplevelse. Monica, legenden, gift med Guiden Anders är på många sätt en idol hon oxå. Idag till exempel mötte jag upp henne, nya kollegan maria, inger och maria för en fika med min trasiga hals.
Monica känner ALLA i Edsbyn, så även de som jubb på Kägelholmen. Efter en trevlig fika, jag har saknat kollegor, tror aldrig DET har hänt innan, begav sig Monica in i köktet med en personal:
Hon kom springande ikapp oss något förlägen. Ville först inte berätta vad som skett. Men: Hon brukar smaka av personalens mat på skämt, med FINGRET, likaså idag. Fast det var inte personalens mat utan en kunds.
Detta var ju sanslöst roligt.
Trots att hon kostat mig 2000 spänn i sommar med massa skitgrejer som hon tvinga mig o köpa o dyrt vin för att hon vattna blommorna är hon min idol.
Värd vartenda öre

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tja.
Vi skall fiska.
Snart.
jag har inte varit ute på ett tag.
En massa annat som kommer mellan.
Jag har inga favvoställen utan att ta bilen.
Skall ta en sväng söderut med broder nästa vecka men sen skall vi fiska. Har en bra aborrsjö som vi skall åka till tycker jag.
Då skall jag visa mena bästa knep.
ha det fint. /joel

Konungen sa...

Härligt. Det ser jag fram emot

Anonym sa...

Just nu; I HATE YOU.