tisdag, juli 24, 2007

FAN VA BRA

Kultirations första skiva Om Gaia har jag letat efter sen jag drabbades av bandet. Typ två år sen. Eller ett, det är nog bara ett år.
Fick hem den idag. Den är magnifik. En blandning av räggi, arabisk musik och svensk folk. Marcus Berghs röst är som den är, på gott och på ont. Här på gott.

Jag saknar ord. Andra varvet nu.
Livelihoodskivan var även den grym.

Men Kultiration. Det är nog bandet. Länge trodde jag att musik skulle vara ett stängt kapitel för mig.
Den dära nedstämdheten gjorde att jag inte spelade skivor på typ tre år. Det gick inte, jag blev bara ledsen.
Under dessa år då jag vart i musikcoma har en ny scen kommit fram. O jag älskar den.

Först kom akademiens Med Anledning av. Den hann jag köpa innan mörkret tog mig.

Den är medveten, den är vänster, vänster är bra, den handlar om att vakna. Att göra saker. Inte bara gnälla
Förändra

Jag menar hur mkt vinner världen på att man gnäller, inte mkt, men jag gillar att göra det.
här finns medvetenheten.

Det ger mig sånt hopp.

O jag är inte gammal. Snart 40 är ingen ålder.

Kapten Röd
Jeepstar
Syster Sol
Sture Allén
Tommy Tip
General Knas
Navid Modiri

O alla andra namn.
TACK

Inga kommentarer: