tisdag, mars 20, 2007

THÅSTRÖM



Fjärde augusti 1985 såg jag Imperiet i emmaboda. Det var min första stora konsertupplevelse. Han hade en orange tröja, mössa från Salvation Army. Han var det centrala i mitt liv den konserten. Jag hade hört Ebba innan och Imperiet också. Men att få SE Imperiet. Att få se hur människor kan vara, hur dom kan klä sig. Hur musik kan låta. Hårt elakt och fantastiskt.

Jag köpte Blå Himmelen Blues på konserten. spela in den på kassett och lyssnade och lyssnade och lyssnade. Kan fortfarande varenda sekund av den skivan utantill.

Imperiet var det stora bandet. Varje gång en ny skiva kom var det till att skolka o hem o lyssna.

Xplodera mig 2000 är i mitt tycke den bästa svenska skivan nåbnsin. När den kom var den helt unik. endast Young Gods var så hårda. Endast Thåström var och är så VACKER.

GRATTIS till Sveriges enda idol. För mig är du störst

4 kommentarer:

P. sa...

Jag skrev mitt thåströminlägg för en månad sedan, för säkerhets skull, och ändå hann du före.
Inatt drömde jag att en hund, min favoritras, bet min bror i benet. Ja, jag sitter i Höör just nu.

Pibben sa...

Du kunde inte ha mer fel. Bloggade om Thåström en halvtimme före dej....

Anonym sa...

Det måste vara världshistoriens snyggaste femtioåring vi snackar om här alltså.

Anonym sa...

"Är det veeeeeeerkligen fred vi vill haaaaa" och "Kalasjnikovs kamrater, Coca Cola cowboys", jo, Imperiet var ju helt OK. Men sen vete tusan vad som hände. Tycker ju lilla jag då, och imorgon får jag väl smisk i självaste Byn.