torsdag, mars 15, 2007

Kära dagbok


Det var inte igår de.
Man har varit på Bandy. Det var spännande. Mest spännande var det när bollen fastnade i taket och alla ändå spelade vidare i si så där 15 sekunder. Dock var det en markant utveckling i bandyintresset mitt. Jag såg bollen o fattade reglerna.
På söndag håller jag på Bajen, det gör jag av princip i alla idrotter där Malmö FF inte är med. Dessutom är det synd om dom som förlorat två gånger i rad:
Var dessutom åt Monkans till i tisdags. Funderade först på att flytta in i hennes stora fina hus, men man måste plocka i ordning i diskmaskinen om man bor där så jag har bestämt mig för att bara ta hennes snygga slyttande trädgård o ha som min egen.

onsdag morgon/natt kl fyra begav jag mig åt stokkolm för konferens. Konferens är fint. Man får kaffe. Man får höra damer iklädda Gudrun Sjödenkläder säga plattetyder.
Dock var det en FANTASTISK föreläsning av Rebecca Stenberg om hur organisationer vägrar se avvikelser som något positivt. Grymt intressant.
Kollega Karin o jag smet sen ut i solen och vandrade genom stan. Det var sol, den värmde en frusen själ.
Visade dessutom Karin Beirut Bar där hon genast fick en ny kamrat, en äldre immigrant från Finland som var en jävel på att prata politik.
Hemma igen efter 17 timmar o jag fick se mitt hatobjekt åka ur top model. En ganska bra dag.

Fröerna har inte grott än, det vet jag ju att dom inte ska, men jag vill det iallafall.
Jag vill ha fröer som gror.
Imorgon kommer Tua, vi ska fira fölsedag. officiellt är man nu gubbe. Men fortfarande snyggast norr om dalälven

3 kommentarer:

Anonym sa...

Officiellt är det ännu två dygn kvar tills du blir gybbegybbe.

Konferenser ja... Många såna har jag fått förstörda p.g.a. alltför tidiga morgnar. Fy satan. Men varför gnälla. Livet är ju en dans över rosa molnmattor.

Anonym sa...

Men ROCK´N`ROLL!!! var väl lite rar ändå? Jag håller på fröken Sverigekopian, Car ... nånting. Svårt med såna där ´´´``Vilka som ska vara åt vilka håll?

Anonym sa...

Teen п»їVery interesting! Not very often can not understand how to update your blog? blog in my favorites Classroom paper, by the way the author would like to offer yandeks.deneg chip set from the site, "Give the ruble." I would give, so to speak on the maintenance. Quite strange material you provide to us Cool super original Blog just super, I will recommend to friends! Well without untoward happens - even a schoolboy on holiday give job. - Charles Lamb