fredag, mars 30, 2007

Svensson

Poporkestrar är bra

Annars har jag idag sysslat med barnbajs, lekt att jag är en hundvalp, hittat en padda som jag lurade i Nils o Eda levde, lekt restaurang, sett Dunderklumpen.
Det är härligt att passa Tuas syskon.

Ikväll gäller det. VEM VINNER LETS DANCE

Jag kan ej förstå att nån bryr sig, det övergår mitt, kanske då låga förstånd, att misslyckade kändisar som inte kan göra nånting rätt mer än att vara fula kan engagera människor.
Detta om något stärker min tes att minst 97,72% av mänskligheten är helt dumma i sina fula huvuden.
Vad blir nästa? Allt är uppenbarligen möjligt. Före detta kändisar är med i ett teviprogram där dom ska banta? Före detta kändisar är med i inredningsprogram?
Huga. Låt det aldrig bli så illa.

Folk är för mycket helt enkelt. Jag menar inte att hacka på Svenssonköret nu ( JO) men jag menar. Man är gift, har två barn, ett fult hus, barnen är oxå fula, en dyr bil. Man suckar över jobbet, man suckar över skatterna, man längtar till semestern. en semester man ändå super bort i nån form av midsommardvala. Då bongar man dessutom in grannfrun som är lika dum hon. Grannen blir sur och gör nåt drastiskt. Typ anmäler att man har en för hög tall. En konflikt ingen orkar följa följer.
Grannen skiljer sig, börjar supa, hamnar på gatan, hittar en trisslott utan vinst. Grannens fru hoppas desperat att svensson1 ska lämna sin fru för henne, men det sker aldrig. Hon blir bitter och dödar svensson1s barns kaniner, kissar i brevlådan. Börjar knapra benz, förlorar huset hamnar på gatan, hittar en trisslott utan vinst.

Fan det låter rätt soft ju.

Nu ska jag ugnsbaka lax och fira Jons fölsedag ihop med sluge o jons far o tuis o edis o nilsis.

1 kommentar:

Kuffen sa...

Vacker liten saga. Socialrealism is the new black.