tisdag, mars 06, 2007

SVT tar bandyn till en ny nivå

Man har ju blivit lokalpatriot. Detta innebär att jag igår valde att kolla bandymatchen mellan edsbyn och Sandviken, av någon märklig anledning visade tevin nämligen den. Kanske hade dom slut på tjeckiska dockfilmer och var desperata. jag vet inte.
Iallafall.
Min tidigare erfarenhet av isdans är att man inte ser bollen och inte fattar reglerna, men igår mina damer och herrar hade dom skojat tilld et än mer. Lagen hade nästan lika dana kläder. Detta innebar att man inte såg bollen, inte visste vem som hade den boll man inte kan se.
Det var närmast osannolikt uselt tråkigt.
Leve bandyn, bandyn är död.

För övrigt innebar gårdagens kräkorgier att jag hann läsa ut Darkness Take My Hand av Lehane, den var FANTASTISK. Dessutom klippte jag halva Svinalängorna. Den är helt ok. Nostalgi liksom. Tempo o allt.

För övrigt misstänker jag att Sanna Nielsen företräder en minigolfbana i skogens Blekinge där hon färgar håret ocg super konstant.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bandymatchen igår var underbar och läskig. Det gjorde ont i hjärtat hela tiden på dem som ser skillnad på svart och rött.

Anonym sa...

Dennis Lehane är jättebäst!

Anonym sa...

Jag håller med om färgerna. Har alltid hållit fast vid att Byn borde byta till någon tyff och hård färg som bäjbi-blå och vitt, tänk vilket anfallsvapen, spelarna skulle ju bli osynliga mot isen, att ingen har tänkt på det tidigare!?!?!

Anonym sa...

och förövrigt borde bollen bytas ut mot en rosa badboll så det går tillräckligt sakta så man hänger med...

Konungen sa...

Sarakasmerna flödar Sonny.
Det är INTE bäbiblått Det är HIMMELSBLÅTT

P. sa...

sonny verkar ha fattat grejen faktiskt.