fredag, mars 16, 2007

Anledningar


1 Jag minns när jag satt på Malmgrens Krog i Hammarbyhöjden och förtärde en stekt strömming med lingon och mos, plötsligt vällde det in Hammarbyare. Något deppade typer eftersom dom förlorat. Dessa personer såg min halsduk och jag började ta farväl av de som står mig nära.
Det slutade med att dom bjöd på massa öl och vi pratade om Zlatan.

2 Pildammsparken inför himmamatch 2002. Jag hade ätit kräftor hos min bror och vandrade mot parken för att träffa gossarna. Fick följe med Hammarbyklacken som alla glatt följde med mig och sen satt o sjöng ihop med oss himmelsblå.

3 Himmamatchen 2002. Domaren visade ut Ijeh, aka Den Girige, felaktigt. Hammarbyklacken vrålade Domarjävel.

4 Nattliga soluppgångar vid Zinkensdamm
Det räcker

väl.
KROSSA BYN

2 kommentarer:

Anonym sa...

Andra anledningar:
1. Du bor i byn i en lägenhet med fantastiska bårder!
2. Du är snart en inventarie i by-fansens hemmapub.
3. Du kommer att på måndag få höra receptionisten på ditt jobb svara "Välkommen till guldbyn, vad kan jag hjälpa till med?"
4. Din existens på jorden blir så mycket enklare om man håller på Edsbyn. (om man inte gillar självplågeri alltså)

Konungen sa...

Det är sant
o jag älskar Edsbyn