fredag, mars 16, 2007

Ego-Summering



Imorgon blir jag gubbe.

Vad har man då hunnit med?
En hel del ju


Jag har gjort en Tua.

Jag har två examina.

Jag har kissat på socialhögskolans vägg.

Jag har sett Dylan, Cave, Neubauten o mkt annat.

Jag har bott i åtta kommuner.

Jag har vart soctant i snart åtta år.

Jag har blivit knivrånad.

Jag har varit så kär att jag inte kunnat tänka, bara flinat.

Jag har sett Tua bli stor.

Jag har vart på bandy.

Jag har sovit i en trapp i Köpenhamn med en trasig fot

Jag har vart på Spy Bar
Jag har vart i MEM
Jag har sett Thåströms snopp
Jag har helt enkelt haft det himla bra för det mesta.
I all ödmjukhet
LEVE MIG.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Varit nära Thåströms snopp med din snopp. Var det inte så?

Pibben sa...

Men va fan! För att bli gubbe måste du va 40. Det tror jag knappt. Själv kommer jag inträda dödhalvan senare i höst, gubbe har jag vart länge....
Hursomhelst, jag står upp och säger hurra för Johannes!
Fridens.

Anonym sa...

närmare 40