onsdag, mars 07, 2007

Mutter

Jag saknar att åka till Hörby med ettan. Jag saknar att köpa expressen på statoil i Hörby. Jag saknar att kunna vandra i Malmö. jag saknar Vattenriket. Jag saknar Tollarp. Jag saknar Sundets Pärla. Jag saknar att byta tåg i Hässleholm o spela alkisbingo. Jag saknar att åka hem till brodern o sitta där o röka. Jag saknar snödroppar. Jag saknar doften av bensin.

Jag saknar pia, uggla, bemmy, verica, skagget, linda, olle, broder butter, mor, far, tobbe, itzo, lina, o alla andra

Jag saknar att åka till Lilla Fiskaregatan. Jag saknar det faktum att bea är blott ett skämt. Jag saknar Västra Hamnen, möllan, södervärn, cillas bar, persborg, augustenborg, LÄ, Skillinge, vitemölla, haväng, kivik, ekenabben.

mitt kantarellställe, kongen,

Att gå o plocka kantareller och vara fullständigt fri. Alldeles ensam 35 meter från vägen. Att gräva fropar.

Men edsbyn är ju bäst, de e nog bara en svacka.

joy lucky pub

7 kommentarer:

Anonym sa...

Som genuin edsbybo saknar jag: Att sitta jättelänge på Kägelholmen och dricka så mycket kaffe att det blir äckligt, försöka simma mot strömmen i Frostkilen, gå ut med Krutte i Vinströmmen, picknick i Hylströmmen, läsa skräpböcker utomhus med ett täcke på sig och med myggmedel runt tinningarna, tigga glassdrink av Tomas, cykla dit man ska och att jägla joll med fina vänner.

Konungen sa...

Men UMOS. Jag älskar alla nya jag lärt känna
det var liksom inget hat mot byn
Men det bara slog mig som en käftsmäll hjur gärna ja vill hem o hälsa på

Anonym sa...

Det är typ synd att biljettpriserna på det här landets järnvägsnät är inte sådär toppenlåga nuförtiden.

P. sa...

itzo kommer bli en bra förebild när jag skaffar valp till honom i sommar. antagligen blir han smal också eftersom han kommer bli tvungen att röra på sig.

Anonym sa...

Det var tur för dig att du la in det där inlägget till UM annars hade jag blitt lite sur på dig..
Räknas vi inte alls kändes den där käftsmällen som.. Lite mer positivt tills i morrn annars blir det bara en slät kopp på vår rendez vouz lr hur det nu stavas..

Anonym sa...

Det är inte er det är fel på
Ni får ju mig att klara en o annan käftasmäll

Daniel sa...

Cillas Bar finns inte kvar. Men Ekenabben ligger där den ska.