tisdag, juni 16, 2009

Skäggtärna!!!


Jag gillar att kolla på fåglar, tyvärr gillar inte fåglar att kolla på mig så jag brukar inte se så mycket

Vissa fåglar är ovanligare än andra, tex skedstorkar och vita hägrar.
Jag har åkt på så många misslyckade drag på dessa att jag börjat tröttna. En gång missade jag en skedstrok med en minut. Osv osv.

I Edsbyn idag dök det plötsligt upp en Skäggtärna, antagligen samma fågel som vart i söderhamn under helgen. Hälsinglands första skulle jag tro. den åkte jag inte på för vädret var apdåligt
Elon skickade sms o Linni-Binni körde iväg bilen.
Den var givetvis borta när jag kom dit.
Men under kan ske, i Hälsingland bara som det verkar, den dök upp.
Den var snygg.
Den syntes himla bra

Jag gillar tärnor. Svarttärna är nog fortfarande favoriten.
Jag har just klippt gräset o var pinkenödig så jag stannade bara ett par minuter.
Nu vill jag dit igen
Men det ska jag inte, för det är desperate Housewifes på tevin

Men jag kan förstå dom som kryssar, dvs samlar fåglar, för det var en tuff grej det här
Hoppas Britt på Kommunhuset får se den ocå

Fotot är från wikipedia, inte Sässman

Inga kommentarer: