onsdag, juni 03, 2009

Lista. Summerlove

Butter har en GRYM lista över sommarlåtar.
Jag klarar inte av att inte göra en egen
Så jämför er fram. Vems är bäst
Jag är mer nostalgisk än kvalitetsmedveten

Walking On Sunshine Katrina And The Wawes, typ 83? Eller 84? Tror det kan ha vart 84. Minns att Springsteen skulel spela på Ullevi i juni detta året och att mamma och jag spelade in denna låten på kasettband. Kasettband fanns förr i tiden. Funkade lite som en MP3spelare typ. Sommaren mellan sexan och sjuan tror jag. Men jag minns inte åren så noga. Men mellan sexan o sjuan kan stämma, eller mellan femman o sexan. Ja va fan. Nångång var det

Sommar i Natt med Lili och Sussie, med den vågade textraden, kommer så fort att jag nästan inte hinner...
85 enligt jotuben. Jag minns detta avsnitt av vidriga programmet summarn kummar mkt väl. Han idioten från Svenska Spel och massa kassa band. o lite tävlingar o nån sketch. att vara uppfödd med åttiotalstevi suger. Fast på ett bra vis

Fight The Power Public Enemy. sommarn 88? Den minns man ju. Grym låt som åldrats betydligt, men skit samma. BRA

Mrs Robinson optimal sommarlåt. Letade efter den versionen från Central Park som gick på tevin sommaren/hösten 84. Fan va bra den är den skivan. Men detta är en fin version den å. Den minner mig om att fiska i Helge Å

Hell Of A Summer med Triffids. Samma som på broderns lista. För mig den optimala sommarlåten av alla. Kan ha vart sommaren innan gymnasiet o det var 87 kanske året innan tom. Hade den på band i min Freestyle, freestyle är en sorts I-pod fast med annan sorts batterier. Triffids är sommar. Sommar är Born Sandy Devotional. Denna är för mig att gå med kikare vid Ekenabben och skåda fågel. Vit Cresent hade jag. Jag älskade min cykel. Undrar vad som hände med den.

Detta var en högst personlig lista. Bjud gärna på din egen vet ja

1 kommentar:

Petter sa...

Mrs Robinson är bara bra på Central Park-skivan.
Om man ska ta forna dagars sommarlåtar så är Bangles version av Hazy Shade of Winter, lite paradoxalt, väldigt mycket sommar för min del.