söndag, juni 07, 2009

Att läsa kokböcker

Jag har ett onormalt förhållande till kokböcker. Jag läser och läser. Kollar bilder
Håller i själva boken.
Samma med trädgårdsböcker
Det är det bästa jag vet

Just nu kollar jag Anna Bergenströms Medelhavsmat. Den är bra. Inget jag kommer laga. Men jag blir så lycklig av dom fina bilderna.
Samma med Hannu Sarenström. Inte vill jag ha en trädgård som ser ut som hans, men bilderna är fina och hans tankar gör mig glad

Snart är det valvaka. ag hoppas så många som möjligt röstat idag, ju fler normala som röstar desto mindre betyder en röst på SD eller piratpartiet.

Het spagetti från Capri skall jag laga, men jag gör om receptet så det passar med en Wrinkled Old Man-chili.
Linni-Binni vill INTE ha saltimbocca, synd det är ganska gott. Fast jag har inte ätit det mer än två gånger tror jag, en gång pÅ retro i Malmö och en gång lagade pappa det. Pappas var godast.

Söndagen this far har vart att försöka undvika frysdöden medelst gräsklippning och trimning av saker. ICA. God mat, det finns en färdigprodukt med indisk mat som är helt ok, om man kryddar på den lite. Nu ere tevi i valvaka som sagt, o kokbok!

Inga kommentarer: