tisdag, december 11, 2007

Tankar en tisdag

Pär Rådströms dröm var att vara jude. Att vara utanför, ständigt på väg.
Att ha en anledning att må dåligt.
En romantisk tanke, och ganska sann egentligen.
Vill vi inte det lite till mans
Vara annorlunda
Sticka ut, men bara lagom mycket.
Klaga på skatterna
Tänka på miljön
Fast inte när man ska till doktorn
O inte när man ska till sommarhuset

För vi är oss själva närmast. eller. Jag vet inte
Jag vill gärna tro att jag vurmar för palestinas rätt till att vara en egen stat, att jag är mot barnarbete.
Just Palestina lever jag upp till. Bojkott av Israel o hela köret, men barnarbete
Jag gillar min jacka för 600 spänn, köpt på HM i Köpenhamn
Vem har sytt den?
De vet jag fan inte
Kanske en av staten Israel tvångsinkallad barnunge

Men jag försöker

Men va fan, jag har inte gott om stål. Jag kan inte ha koll
Men jag kan hjälpa till med det jag kan
Det jag ser
O det tror jag att jag gör

Men vi lever inte i den bästa av världar
Marx förlorade en kamp han inte ville ha om han hade levt
De rika förtrycker dom fattiga
De rika tar mer på bekostnad av de andra
O De Andre, Den andre de blir bara fler o fler

Jag spyr på det

Jag önskar jag hade vart nån jevvla greenpeacerobot med en miljöscudmissill i anus, men det är jag ente.

Jag är bara liten o kommer till korta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I min icaaffär har dom sötpotatis från Israel.
Synd på en, annars bra, butik.
Och sötpotatis är gott
Grillad med rosmarin.

Anonym sa...

Det är gott, det är det