fredag, december 28, 2007

LISTAN, lika traditionell som smör. Hos dig sen 2001

Årets dummaste. Efter mycket sömnlöshet blir det Maud Olofsson, andra gången tror jag. Hennes uttalanden om diverse saker tyder på en så pass flagrant okunskap om det mesta att man nästa beundrar henne.

Årets dummaste media. Ja där vann Tevi4 o deras nyHETSmorgon, på målsnöret kan man säga efter deras märkliga hantering av Bhuttos död igår. Dom hade letat upp en pakistanier som satt och pratade i studion, detta i sällskap med ett av Tevi4:as ankare. Tevi4 har alltid egna kommentatorer oavsett vad det handlade om. Morgonens snille var expert på Bhutto eftersom han träffade henne en gång 1989. En karismatisk kraftfull kvinna var hans analys.
Tevi4 o deras nyhetsmorgon är så dumt att man kräker.

Årets tevi. Gynekologen i Askim var briljant.

Årets ickehändelse. Tevi4 som pratar med Pigge Wermelin eller va fan han heter om Tsunamin. Newsflash!!! Det vare tt tag sen. Pigge är så vidrig att han lär dyka upp på listan igen

Årets gam. Ja Pigge Sigge snoppskaft. Snacka om att sälja ut sin själ. Allt ska bort. Jag spyr när jag ser honom o hans nya fru stå o kramas i motljus på Gotland samtidigt som han räknar ut hur mkt pengar han tjänat på sin tragedi.
Linda Rosing är nyanserad o bra i relation till den fan

Årets bok. Virdborg är Virdborg är Virdborg

Årets Drog. Travel IQ på fäjsboxen

Årets regn. Midsommar. Shit shit va det regnade. Men standaret med Migrationsverkets logga stod pall.

Årets märkliga bästaste slump. Linn började jobba här, Linn slutade jobba här, Linn flyttade in hos oss. Bra det

Årets märkligaste mediahype. Socialtjänsten mobbas i Ljusnan. Alla vet allt om ens jobb. Känns så där

Årets bilförare. Emelie, min praktikant, som körde genom Stokkolm i typ 150 o hittade rätt direkt. På ett industriområde i Bredäng. Shit shit va tyfft

Årets idot. Ja va fan. Pigge. O Fadde kanske. o Maud Olofsson, o ja hela alliansen. alla 4 millar som röstade på dom.

Årets kryss. Gråspett i Delsbo

Årets mest saknade. Radio Kristianstad. Som alltid

Årets Smygbandybög. Sonny Bonnet

Årets SMS. Är du bybo eller ska du dö nu

Årets Jag är samhällets ryggrad o allt kretsar runt mig. Åke

7 kommentarer:

Anonym sa...

Årets kryss: måste vara BIÄTAREN Den fågeln vet nog vad gnid är - ensam i en buske i ösregn mitt i sommaren i ett av Sveriges fulaste hamnområden.

Annars skiter jag nog i det där med årstjafset. Nöjer mig med att säga att 2007 kommer att bli svårslaget hittills.

Anonym sa...

vadå smyg?

Anonym sa...

och föresten, skickar man dumma sms så får man dumma sms tillbaka

Anonym sa...

Johannes
Du uttrycker dig som få.
Jävligt nyanserat.
Jag håller med dig om att Pigge runkar mammon och fantiserar om sin familjs död.
Men man kan inte säga att det är länge sedan.

Ett år är första året på en sorg
Andra året är första året man inte haft det man haft innan.
Man säger att det är först efter tredje året man kan börja läka.

Hur som helst
Hälsa Skåne när du åker ner.
Skåne är bra.

Anonym sa...

Sonny. Jag skaickade ett sms innehållande ordet NEJ
Får det svaret
Smygbandybög är du på min ära
Men det e ju fint

Anonym sa...

Janne. Pigge får göra va han vill, bara han ente gör de i aftonhoran 15 gpnger om året
Blir för mkt Linda rosing på det
Jag skall kyssa den skånska marken så jag ska
Petter ska oxå med

Anonym sa...

Årets blogg: "Livet är underbart" - där dryftas garanterat de stora aktuella samhällsfrågorna.

Jamen gott nytt år på er då.