tisdag, januari 16, 2007

Värsta listan på värsta restaurangerna jag vart på

1 Lai Lai, Stokkolm. Dom tittade förvånat på mig när jag beställde mat. Klientelet är dock värt ett besök.

2 Hörby Kina restaurang. Tog en dagens, kräktes. På riktigt. Kan säga att maten var värre än på Lai Lai, men den serverades så stilfullt att bara det fick magen att vända sig. Sen det faktum att dom inte hade varken skurat eller spolat toaletten på ett halvår spelade en viss roll.

3 McDonalds jönköping. Jag fick en stor plastbit i burgaren, något förgrymmad klagade jag och fick en burgare till. Den slängde jag.

4 Pizzeria Edsbyn, edsbyn. Tua beställde en Calzone, den var kall, inte färdig och kryddad med Ketchup. Seriöst äckligt.

5 Parisarens Gatukök i Kristianstad. Den korven lär ha vart en vecka gammal.

7 kommentarer:

Daniel sa...

Parisaren blev utsett till sveriges bästa gatukök för några år sen. Och det fanns en anledning till det. Ett fantastiskt ställe, kan jag tycka. Men det är klart, är korven skämd är det inte så mycket att hänga i julgranen.

Anonym sa...

Jag äter det mesta. Jag är inte så kinkig. MEN, mina damer och herrar, om livet är er kärt så ÄT INTE PIZZA PÅ BILISTEN-MACKEN I KVIDINGE! Deras pizza är så äcklig att till och med jag blir ledsen av den.

Anonym sa...

Jag och Monica var i Söderhamn i fredags. Bad en proper dam på gatan om tips på ett bra lunchhak. Tipset från damen ledde oss mot en thaibuffé som saknade allt utom friterade nudlar och friterad frityrsmet med sirap. Ganska dåligt, men varken jag eller Monica kräktes.

Pibben sa...

Efter moget funderande så kan jag inte komma på nått vidrigt jag ätit och måste väl därför närmast liknas vid en kompostmask. ;-)
Fridens.

Anonym sa...

Söderhamn har jag mumsat mat i två gånger
första gången på en vidrig kina andra på en ännu vidrigare pizza
Pizzan var annorlunda eftersom där var tre alkos som typ började slåss, kl fyra på eftermiddagen

Anonym sa...

Pizzeria Dalen i Simlångsdalen är rätt värdelös.

I Växjö finns pizzeria Napoli, vars bagare luktar unket när man råkar hamna nära i kön på ICA. Det lär ha funnits en skylt i deras gemensamma soprum, där de andra restaurangerna förbjöd Napoli att använda det som de andra slängt. Man ska tro på det man hör.

Och så finns ju Poon Palace, där personalen har håvar tillgängliga vid fönstren, så att de kan fånga duvorna som sitter utanför. Någon gång skall jag utnyttja offentlighetsprincipen och besöka Miljö & Hälsas arkiv.

Perka sa...

Är du medveten om att när man googlar "Pizzeria Edsbyn" (vanligt när man vill ha numret men inte orkar gå till hitta.se) så är första träffen detta inlägg? Almost famous.