tisdag, januari 02, 2007

Leve STATEN

Jag gillar att det finns saker som aldrig ändras, det är SJ o Kalli Anka. Jag skiter i Kalli Anka.
Men SJ. Vilken härlig rest av forna sovetstaerna. Man betalar ett hutlöst pris för något man inte vill ha. Som igår 1000 pickadollor för en resa kristianstad-stokkolm. Det fanns enligt datorn, ja man kan boka på internet det är nytt, bara platser i djurvagnen.
Det brukar inte va så mkt djur så allergiker till trots chansade jag.
Det visade sig att det A fanns en jevvla massa lediga platser i vagn tre o B en jevvla massa hundar där jag o tuisen satt.
Lagom allergitrind beger vi oss till restvagnen, där handlar vi varsin macka till det facila priset 90 kr, o det är ju klart vart skulle vbi annars handla. I Flen?
Statligt mysigt monopol som gäör att jag minns min barndoms somrar på Communistcamp med glädje. Det blev ingen revolution, men SJ har vi kvar.
LEVE SJ.

Imorgon är det en STOOOOOOOOOOOOOOOOOOR dag

4 kommentarer:

Anonym sa...

Imorgon?....jag antar att jag får reda på varför då kanske?
Fridens.
//Pibben

Anonym sa...

jo de blie en nyhet imorgon

Anonym sa...

Åkte till Göteborg för att gå på kurs för ett par månader sedan. Löste förstaklassbiljett, minsann. Visar sig att min och SJ:s uppfattning om första klass skiljer sig en aning åt. Deras uppfattning är att tåget skall vara tio minuter försenat redan när det kommer till Växjö från Kalmar, man skall byta TRE gånger och stå tjugo minuter på en kall och blåsig perrong i Borås medan man, full av tacksamhet, inväntar sista bytet.

Anonym sa...

japp exakt så är att