fredag, januari 19, 2007

AA-möten med Homan Segathi




Jag brukar skoja till det här o ibland slänga in låttitlar eller rader ur låtar i min rubrik. Som idag.
Men ni kretiner som läser här ser inte det uppenbara. Ni hade aldrig klarat Da Vinci-koden. Ni hade inte klarat o hitta jesus sonsonsosnsosnsosn. Ni hade inte klarat att kämpa mot albinosar o klura ut rosettstenar. Så är att.

Den som gissar dagens låt vinner ett fint pris

Iallafall.

hej jag heter Johannes och jag är beroende

HEJ JOHANNES!!!

Anledning till att jag berättar det här är att jag är maktlös inför mitt beroende. Första steget av de tolv handlar ju om att förstå och acceptera att man är maktlös inför objektet. Jag arbetar med det. Jag tror fortfarande att jag kan ha en social relation till Du är vad du äter. Igår var en vanlig dag för många, men jag nådde botten i mitt missbruk. Jag tappade upp ett varmt gött bad, hade en bra skiva i tanke o skulle bara njuta.
Fast först tänkte jag ta en cig o kolla inledningen till nazisttantens program, men han som drack 70 pints i veckan o bara åt take away fascinerade mig, såklart. Det finns alltid en anledning att närma sig objektet. När dom började med bajsanalysen glömde jag bort badet. Ja jag njöt. Denna feta white trashman fick veta va han hette. Han fick sila bajs. Det var vackert. Plötsligt fanns inget bad i mitt minne, ingen skiva. Där fanns bara bajsanalyser och en adhdkärring.
Mannen åt allt skit hon tvingade honom o äta, lite lustigt att analysera bajs o sen tvinga nån att äta saker som ser ut som bajs.
Efter åtta veckor var white trashmannen lycklig. Nazitanten var lycklig och jag var abstinent. Jag ville så gärna ha ett avsnitt till. Jag ringde tevi tre o hotade, men det gick inte. Jag grät, svettades, jag var maktlös. Jag var på botten. Jag hade planer på att klä ut mig till tanten o ringa på hos grannen o göra en IRL-pryl av det, men jag mådde för dåligt. Skulden och skammen.
Till min fasa verkar det som tevi tre lyft ut programmet. Är det socialstyrelsen? Är vi fler.
Jag finner glädje o tacksamhet här i gemenskapen.
Tack
TACK!!!

3 kommentarer:

Kuffen sa...

Kretinerna har heller inte klurat ut grejen med mina titlar på den andra bloggen, även om Kyngen var och nosade på rätt spår en gång.

Missbruk är missbruk även om det skulle vara frisk luft man missbrukar.

Pibben sa...

Känns det ok att idiotförklara bloggläsarna?

Konungen sa...

Pibben. ja ganska

Låten i fråga är
Grabbarna från förorten med KEN