måndag, januari 22, 2007

Min kollega Stefan

Min kollega Stefan är en bra och underlig existens. Han är från Norr så att är inte så konstigt.
Första gången han talade i min närvaro talade han länge och affekterat om den blå bilboken till leasingbilen. Var ska boken ligga osv. Diskussionen gick på och jag dömde ut honom på ett härligt fördomsfullt sätt.
Senare har jag fattat att han bara drev med oss vilket är ganska kul.
I läördags var vi på Konsum och följande utspelade sig

"HEJ HEJ. HAR DU KROKUS
"Förlåt svara tanten
HAR DU KROKUS
Nej
NÄ HÄ JA DÅ TACKAR VI FÖR OSS

Sen gick vi, hysteriskt roligt. Stefan borde ha ett eget teviprogram

3 kommentarer:

Sonny Bonnet sa...

Det skulle vara ett tv-program jag med glädje skulle följa. Stefans program och Deadliest Catch... Vad skulle Stefans program heta?

Konungen sa...

Varför inte just
HEJ HAR DU KROKUS

Kuffen sa...

En av Stefans grejer verkar vara att prata länge och väl om saker. Det gjorde han ju med mig sist.
Du är så Edsby-integrerad nu Jonte.