onsdag, januari 10, 2007

Tokhult

Jag är SMART, smart o snygg
Tex som ida när jag ska tills tokkolm med tio i sjubussen. Tar jag o hämtar busskortet till Bollnäs dan innan.
Nej tror inte de. Jag hämtar det kl sex på morgonen, det efter en natt som blåst sönder o samman
Lapparna här är inte vana vid blås vilket gör att dom har massa plåtski på taken vilket i sin tur gör att det blir skoj ljud när det blåser mkt
Natten har tillbringats delvis med tänd lampa, ety man vet inte om det är blåsten som skapar ljuden
eller ett spöke

7 kommentarer:

Richard sa...

Och nu bor jag mitt i Stockholm.
Rotebro hade sin charm, men egentligen inte. Bra madrasser jämfört med Stasi dock.

Jag vet hur det är, det där med att inte göra det där med busskortet, utan ta det när man ändå har bråttom eller ska upp i arla morgon. Jobbigt. Men det gäller att ligga steget före vettet dagligen.

Anonym sa...

jag tror att det var ett spöke.
Jajamänsan.

Kuffen sa...

Det var det stora stygga Norrlandsspöket. Beware.

Anonym sa...

Det var nog Trollagroptrollet som förvirrat sig ner på Bäck..Gena över taken innan de vidsträckta åkrarna tar vid mot skogen..

Kuffen sa...

Konstigt. Göteborg klarade sig riktigt hyfsat den här gången. Tror att ovädret tog en nordligare bana. Jaja, det ska stormas på dem som förtjänar det, så är det.

Konungen sa...

Att kan ha vart ett spöke
De kan de ha vart

Konungen sa...

Jag var Rotebro i nopvember
då tänkte jag på dig, laddningspojken hade berättat du bodde där