onsdag, januari 31, 2007

Grammis o Delsbo

Jag satte mig med en kopp te igår för att se grammisgalan. Martin Stenmark tokdansande iklädd jacka med Pistolslogga blev för mycket direkt. Efter tre kartor valium tittade jag lite till.
Magnus Betner delade surt ut priset till årets Hip o Hop, ett pris som gick till Snook.
Då var det nock.
De enda som skedde var att jag numera är lite kär i Anna Ternheim, o hur det kommer o gå vet man ju redan.
Aldrig att hon åker samma tunnelbana som jag, eller att hon ida står o liftar på essingeleden när jag åker förbi. Sån tur har jag sällan.

Igår var jag i Hudik. Forsa. Delsbo. Ljusdal. Järvsö.
Satan i det vackert.
Mumsade burgare i Delsbo.
Efter de var man glad, men inget som inte Martin Stenmarck kan fördärva

9 kommentarer:

Anonym sa...

Semla skulle du ju äta. Inte burgare! Jag tror att Martin S är en snäll person. Jag tycker om snälla människor. Alla kan väl inte vara så där drygt creddiga. Snällt är bäst.

Anonym sa...

... även om jackan inte föll fröken Östergårds i smaken. Däremot var det stiligt med finböxer och kängor utanpå.

Petter Malmberg sa...

Grammisternheim är alltså bättre än p3guldternheim?
Om all vore drygt creddiga skulle själva vitsen med att vara drygt creddig försvinna.
Vilket jag som en av de drygt creddiga motsätter mej.

Konungen sa...

Ulla.M
Det var välan systra din som myntade uttrycket "skånesnobb" på mig
And I´m Proud

Anonym sa...

Inte för att jag såg galan, men han Stenmarks jacka har jag inte lyckats undgå. Det låter väl lite fjantigt att kalla det för hädelse att ha Sex Pistols-tryck på sig när man är schlagerfjolla, men jag kallar det nog för hädelse i alla fall.
***
Möjligen att det hade varit coolare om Anna Book hade sådan utstyrsel. Det hade varit bizarrare.
***
Anna Ternheim är bra tycker jag. Bara bra.

Anonym sa...

Broder Butter
Hennes haka var sötare i tisdags
Dessutom såg ja ente petre

Anonym sa...

För övrigt fick jag semla i stokkolm igår
Av en tant

Anonym sa...

För övrigt så kan du uppröras av det här istället om du vill:

mms://qstream-wm.qbrick.com/01198/04_Catch_me_if%20you_can.mp3

VM-låt, Jippy.

/Hjorten

Anonym sa...

Hjotis
FY FANKEN