fredag, april 20, 2007

INLÄGG NUMMER 400


15 februari 2006 skrev jag mitt första inlägg på denna blogg. Enbart för att kunna skriva elaka saker om Hässleholm och Vinslöv på Laddningspojkens blogg.
Egentligen skulle jag nu skriva om soft Cell och den värld av annorlundahet som öppnade sig när jag som liten pilt i sjätte klass köpade The Art Of Falling Apart, men det får bli en annan dag. Grym skiva är det dock.
Vad har då skett genom 400 inlägg. Kort summering.

Februari: en Sonnevimånad. Vintern höll skåne i ett järngrepp. Jag plöjde "det omöjliga" och frös.

Mars: Såg filmen G och kom ihåg min fascination för Reeperbahn, ett av Sveriges bästa o finaste band genom tiderna. Droger o svart kajal

April: Upptäckte genom Broder butter TWA Toots.

Maj: intervju i Byn. Bestämde mig slutgiltigt för att lämna Skåne. Ett val jag funderat på i ett flertal år.

Juni: Startade HPI: hata o tuta på patrik isaksson. Fittdvärgen ska stenas

Juli: Fick jubb i byn. Tackade nej till annat jubb, det var vid eftertanke ganska dymt. Men byn är ju8 byn o vi har ICA.

Augusti: började säga hej då. Grät när jag gick från Pi. Pratade med henne igår och kniven av saknad kom tillbaka, inte jag saknar en tjejsaknaden utan jag vill att pi ska bo nära mig o prata om isbjörnen knut i berlin och att hon ska planera sina semstrar utifrån när Knut är som sötast. pi är bäst.

September: Kom till byn, var förvirrad. Började trivas, o det snabbt. Idioterna röstade fel. SD i alla skånes kommuner

Oktober: Mer Sonnevi. Om kriget I Vietnam.

November: Klar svacka i måendet. Snö o skit. Bra chef Björn börjar motarbetas av kreti o pleti. Sover dåligt. Längtar hem

December: Ännu värre mående. Sover sällan.

Januari: Ken Swedenborg försvinner. Sen kommer han tillbaka. Måendet börjar stabiliseras. Kollar mycket fröer.

Februari: Vill flytta. Jubbet suger multipung. Sover bättre. Spelar mycket Helt Off
Mars: Får en fin viol av Karin. Den blommar än, växer som fan. Det är härligt. Tua kom ente till fölsedan min. Depp. Får ÄNTLIGEN se Västerbrokören. En stor stund i mitt liv

April: Man gör va man kan för att inte bli galen

8 kommentarer:

Anonym sa...

Fittdvärg var ett brutalt uttryck. Känns inte så Johannes ...

Anonym sa...

Kommer från Don Diegos diss av Advance Patrol
Ordet är inte fint, men ändå

Daniel sa...

Vad fint, att ha varit delaktig i det här, i startandet av den här läsvärda bloggen.

Konungen sa...

o ända har att knappt blivit något elakt skrivet om Hässleholm

Daniel sa...

Nej, för det finns ingen som helst anledning till såna tilltag mot den vackraste staden i göingebygden.

Konungen sa...

Alkisbingo på stationen i hässleholm e skoj

Kuffen sa...

Västerbrokören och Bullegrims var en stor grej även för gamle Kuffen.
Om du kommer hit neråt nån gång får du gärna släpa med dig båda dessa band, så hyr vi Ullevi.

Konungen sa...

vi ska ju kolla cocoflickorna i götet i agusti