onsdag, april 25, 2007

En dag i Johannes Malmbergovitj liv

Först vänder jag mig till Pi. Jag har fler foton, bara så du vet. O alla är härliga.

Mina damer och herrar, alla har undrat. Hur ser mitt liv ut. Sluta darra av förväntan ety nu ska du få veta.

05:55 Vaknar. Kokar kaffe. Kollar om mina pelargoner har behagat börjat växa, det har dom inte.
06:02 Dricker kaffe. Lyssnar på radion, morgontevi är för fula förlorare. Efter tre cig, varken mer eller mindre är det dags att vattna mina krukor. Det är ett grannlaga arbete och kräver sin man. Det går åt fyra kaffekannor.
06:55 Beger mig åt mitt eget Blue hawaii, The Hus Of The Kommun. Brukar va sällsynt nöjd med tillvaron då. Det är tomt på byn, inga fula kretiner alls. Sen kommer man till arbeit kl 07:03.
Startar datan. Hämtar kaffe. Njuter av ensamheten. Gör det viktigaste skrivarbetet innan folk kommer och stör.
07:45 kommer Inger och Emelie. Då är man tvungen att låtsas man arbetar. Humöret sjunker i takt med att dagen går.
16:40 brukar er vackre hjälte bege sig åt ICA. Där blir jag oftast förbannad på nåt pensio o muttrar hela vägen hem.
17:00 Hemma. brukar laga mat, eller värma något fruset. men först tar man ett glas saft. Bob så klart. apelsin. All annan saft är för förlorare.
Nu i vårtider sitter jag på marken på min uteplats o stör mig på att jorden i landet är så kass.
Äter. Röker. Badar ofta till badet spisar jag en skiva. igår John Lenin live, den är bra. Särskilt intervjun med johansson där han lyckas använda ordet "pryl" typ 13748563478 gånger på fem minuter.
Kl 19:00 kollar jag på vänner, sen på Joey. Comatimmen.
20:00 kollar jag men in trees om att e onsdag, som ida.
Sen lägger jag mig o läser, dock inte utan att ha droppat vatten på basilikan.

PÅ NATTEN DRÖMMER JAG VACKRA DRÖMMAR OM ULLA-MARIE O MONKAN:

MITT LIV E JETESPÄNNANDE

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå där! Jag och Gode mor då? Har vi ingen (positiv) plats i ditt liv? Va?

Anonym sa...

Äntligen fick jag veta!!!

p.s. Johan säger inte "pryl" så ofta längre

Konungen sa...

bara han gör sin pryl o ärnöjd e att ju bra

Kuffen sa...

Jaså, är det så där det är att jobba? Fan det hade jag totalt glömt... *SMILEY*