tisdag, september 06, 2011

Malmö förr i tiden SJU

Pildammsparken ligger i centrala Malmö
Där finns dammar
O man kan gå runt hela skiten, då går man förbi MAS och kan se rummet där Tua föddes, sen fortsatter man förbi Lorensborg och Malmö Stadion tillbaka till Malmö Gamla IP
Traditionell mark
På söndagarna brukade Tua och jag gå o mata ankorna i dammarna, ibland kollade vi på Sylvias rosenträdgård.
Tua gillade att mata ankorna fram till den dagen en vitkindad gås hopp aupp i vagnen o bet henne, det tyckte hon inte var så kul.
Fortsatte man genom bokskogen kom man till Käppastan
Ett år var jag o kollade MFF Hammarby efter kräftskiva hemma hos min bror
Alla satt och drack öl och MFF vann

En huliganfri augustidag
Det fanns/finns en restaurang i Pildammsparken, när BB.
Där drack vi öl en gång Jeppe, Bemmy och jag, det var skitdyr öl

Pildammsparken är Malmös finaste park tycker jag.
Skilsmässoparken, så många ensamma pappor som strosat där med sina ungar innan McDonaldsbesöket

Inga kommentarer: