torsdag, september 01, 2011

Malmö förr i tiden fyra

Malmö är mkt mer än Lilla Torg och Möllan
Malmö är förorter och våld
Malmö är käppastan med dom rika
Malmö har KB, rockklubben, innan den flytta till Möllan låg den efter slottstaden, nu är det en ICA Maxi där.
Men 1990 var det där Nick Cave And The Bad Seeds spelade.
Vi åkte dit med tåg från kristianstad.
The Good Sonplattan var ny och han gjorde pliktskyldigt en turné. Min bror var bara typ 16 så han fick inte åka med.
Vi gick till erikslust, det var långt, det var pensios
Konserten var, ja den var så där
Jag har sett Cave bättre, tror inte jag sett honom sämre, men det var så där
Dom började med The Mercy Seat och Mick Harveys gitarr pajja direkt
Sen spelade synthkillen fel hela tiden
Nick var glad
Jag va glad

Föga visste jag då att jag tio år senare skulle ha BK/ICA MAXI som min närmaste butik
Mer om min utflykt som boende i käppastan kanske kommer
Jag gillar nog gamla KB mer, på Erikslust med en bil på taket.
Folkölen var dyr där minns jag

2 kommentarer:

Isac Nordgren Jonasson sa...

Äh, nu är du för gnällig. Det var ju en jättebra konsert.

Konungen sa...

det var stort o va där, men ja det var ju som det var, att se honom är som att se gud så det är klart de va bra