onsdag, september 21, 2011

Edsbyn i nutid

Idag har jag satt 28 tulpanlökar.
Fast jag hatar tukpaner i norrland, dom kommer ju för fan för sent
O bladen e dumma
annars har jag inget att skriva, jag får inte blogga om Malmö idag.
Linn har lagat mat, korv o mos
skånsk senap
 På lördag kommer Stefan Sundström till edsbyn
det är typ stort
Han skall prata om sin bok, om jag vågar ska jag ta med mitt ex o be om en attegraf, sen ska han sjunga på Bonden, jag ska inte gå
Jag är gammal o har spädbarn, ergo jag är inte vaken kl 22 på en lördag
Men det gör inget
Tror det kan bli bra, en liten lokal o sundström
Fint

Jag har även skoskav och smutsiga strumpor
Hej då dagboken

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle också vilja ha Sundströmautograf i min bok. Den enda autograf jag äger (förutom min egen...) är Stig-Arne Söderbergs i De Ovanliga, nej förresten Ludde har också signerat den.
K

Konungen sa...

jag har Billy Braggs attegraf, o ja det va väl allt,

Magnus sa...

Jag har Kjell Höglunds autograf. Och Johanssons. Och säkerligen en hel drös autografer av diverse bankfolk och annat otyg där bland alla de administrativa pappren. Några smutsiga strumpor har jag inte då jag tvättade igår. Trasiga skor har jag däremot. Vad det nu har med något att göra.

Ulla-Marie sa...

Jag har noll autografer, men vill att du Johannes lär dig göra kimchi som du bjuder mig på sen.

Konungen sa...

g¨å imorgon o lyssna på sundström på bibblan, han gör egen kimchi han