fredag, september 16, 2011

Malmö förr i tiden FJORTON

Våren 1998 var jag med Jeppe på 27:an en kväll. Ganska många kvällar var vi där. Det hette Hamlet fast alla sa 27:an. Det var ölkrig på Möllevångstorget några år innan och Puben mitt på torget knäckte alla med att sonika döpa sig till priset av en stor starköl.
Vi satt där och va snygga och smarta, som så ofta.

Jag bodde nere vid St Knuts Torg och det innebar och innebär att man måste gå genom en allé där det inte fanns gatlyktor.
Detta gjorde jag ganska ofta och det var lika otäckt varje gång

Denna lördagsnatt tog vi farväl, Jeppe bodde på Kristianstadsgatan 31 så vi tog inte sällskap. Jag slank in ( JA SÅ KLART) sura gubbens butik och handlade sex folköl en cola o en påse chips.

När jag närmade mig min port började jag andas ut. Det skulle jag inte ha gjort

Två killar med rollerblades kom i hög fart bakom mig, slog ner mig som fan och snodde påsen med öl.
Den ene ramlade

Jag borde ju då typ ha dödat honom, men chockad som jag var frågade jag om han hade slagit sig.
Han kastade sig upp och drog iväg.
Undrar fortfarande om dom va nöjda. Sex folköl av märket SPAR, en påse dillchips, Estrella och en tvåliters polsk kola.
Jag anmälde detta till polisen, men dom förblev likt palmes mördare fria.

Även Jeppe och Bemmie har blivit rånade i anslutning till den allén, men det är en annan historia

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så många förlorare ... Väntar på del femton.

bemmie sa...

Dom såg rånade undertecknad och Jeppe åkte i likhet med Anna Linds mördare fast!