söndag, september 27, 2009

Fiaskot på ICA

Som sann ryggrad i det svenska samhället bestämde vi oss för lite miljötjafs idag i samband med den sedvanliga söndagstacoinköpet, slänga flaskor och panta alla päronsoda
Väl på parkeringen ser jag en dam som även hon sysslar med återvinning.
Jag bryr mig inte ås mkt om det, men precis när vi tar våra pantgrejer ser jag henne SPRINGA före oss in i pantrummet
För den som inte bor i Edsbyn kan jag beskriva antstationen som följande.
Det finns en burkautomat en för petflaskor och en multi. Den som är multi tar ALLT även glasflaskor
Givetvis stal tanten den så vi fick panta i tre automater, varav päronsodan kräver multin!
Sen hällde jag tre månader gammal coca på armen.

På ICA rusade vi genom snabbare än två löksillar i en marinad, men vad hjälper det när kortautomaten är sönder!
Jag begav mig ut på Edsbyns gator (gata) och skulle ta ut på bankomaten, men så kul ska man inte ha, den spottade ut kortet så jag fick gå genom HELA stan, dvs up till Sparbanken
Där fick jag ut pengar
Rusade tillbaka för att betala
Då hade dom ordnat så att Linn plötsligt stod sist i kön bakom en dam som skulle köpa ett frimärke.
Det tog tid!

Nu en timme senare skall jag laga lite mat inför måndagen och göra trädgårdsärenden

2 kommentarer:

svärmor sa...

Kul när det händer nåt i lilla byn.

Madde sa...

Fantastiskt historia!