onsdag, september 30, 2009

En lång dags färd mot natt

Dricka kaffe hos Sven skrev jag om imorse. Eller att jag skulle dit. Jag minns inte.
Sven är polis.
Han är Edsbyns Sigge Fürst liksom. Fast en himla bra polis. Men ändå lite Astrid Lindgren.
Att det var vemodigt beror på att det idag var sista dagen som vi har en polisstation i Edsbyn
Den stängs och polisen skall nu sitta i kommunhuset och vara ett medborgarpoliskontor.

Iallafall så har vi träffar då o då Sven o jag och dricker kaffe och pratar, i polislokalen.
Jag kommer sakna det
Sven är nu inte skickad till Sibirien utan ska ha kontor i Bollnäs.
Men det är viktigt för oss i dom små byarna att ha polisstationer tycker jag!
Vi har haft nära till polisen.

Det blir säkert bra nu också. Men symbolvärdet i en station går förlorat

Annars har jag idag träffat Åsa vilket alltid är ett nöje. Åsa är statens sändebud på vägarna.
Efter det har jag åkt bil

O jag fick smörgåstårta hos Sven så alltid nåt gott med allt som Pangloss skulle sagt

2 kommentarer:

farbror blås bemmy sa...

Polisstationer på småorter är FET culture.

jp sa...

Sven nickade nöjt åt mig när jag fick ornding på matkassen och greppade bägge handtagen samtidigt som jag svängde över till högerfilen på cykelvägen en gång. Jag som cyklar en hel del vill visa att jag kan det där!