tisdag, september 22, 2009

Detta är ingen vanlig dag



Det är guds födelsedag

Min stora stora idol. Mannen som jag typ stalkade i 20 år.
Varenda artikel, varenda skiva, allt

Många präglar ens liv. Nick Cave inte minst.
Han har alltid funnits där.
Senaste tio åren har jag inte köpt skivorna
Idag som av en händelse kom hans nya bok med posten
Jag har läst hans förra roman And The Ass Saw The Angel tre gånger.
Den är skitbra.

Länken är till The Weeping Song från den tiden då Cave var som bäst. Förutom tiden innan och till viss del efter det, då han var som bäst då också.

52 bast, fortfarande snygg.

Jag har haft förmånen att se honom live på KB i Malmö, gamla KB pÅ erikslust,sen såg jag honom på en poesigala i Lund, samma gala som jag såg Lukas Moodyson spy ur sig pekoraldikten "jag kräks". Roskilde nån gång också.
Han är den störste

1 kommentar:

bemmy sa...

Jag var på bokandelen i Löddeköpinge i förrgår. Där stod flera ex av Käjvans bok uppradade högst upp på ett ställ mitt i butiken. Det tyckte jag kändes lite crazy.