söndag, november 30, 2008

Stöld av bra idé

Madde gjorde Soundtrack Of My Life
Hennes var en dubbel-cd
Jag gör i åldersspann jag

Färgen i filmen om mitt liv!

0-5 år. Vietnam är nära. Förenade FNL-grupperna.
Vietnam var en stor del av mina spädbarnsår
Härligt härligt, men farligt farligt. Björn Skifs. Masen från Vansbro är stenhårt minne.

6-10 år. Ridom Ridom med Folk och Rackare. Jag minns hela den skivan, Med rötter i Medeltiden. Jag tyckte den var otäck. Men bra
Säg hur har du det med kärleken idag? Schytts. Farmor o farfar lyssnade mkt på Melodiradion. Det har jag ärvt

11-15. Du ska va President Imperiet. Så bra
The Singer Nick Cave. Dansk radio spelade mkt Nick Cave. Det förändrade mitt liv.

15-20. Salty Hound med Marie And The Wildwood Flowers och Gröna Tapeter med Reeperbahn.
Ja alla tonåringar är litta deep så dära

21-25. The Days of Pearly Spencer med Marc Almond. Den var grym hela den skivan. Man bodde i Växjö och Liatorp var ständigt nära.
Fuktade Mina Läppar med Västerbrokören. Gubbprogg är det heta

26-30 A Bird med The Knife. Ingen låt kan så starkt förknippas med att bo i fucking Östergötland som den. Vit vinylsingel. Skitbra.
Reach Out Four Tops. Alltid Four Tops. Två låtar ska gå på min begravning Reach Out o Polsk Schlager

31-35 Back In Your Life med Jonathan. Jonathan är Jonathan.
Hey ya Outkast. Så grönt så bra. en grön neger

36-38 Kalla Kalla med Kapten röd. så bra
Omkoppling Sker med Navid och Gudarna
Linn hävdar att det är lite symboliskt (Smart tjej) jag har liksom gjort en omkoppling. Lite som ett tåg

I rollerna
Jag: Judd Nelson typ som i frukostklubben
Mamma: Helena Bergström fast utan gråten
Pappa: Rolf Lassgård
Petter: Woody Harrelson
Linn: Scarlett Johanson. O nu dödar linn mig
Tua: Mary Kate o Ashley Olsen

8 kommentarer:

Anonym sa...

Intressant, bra lista! Du ska krossa alvedon, blanda med vatten och gurgla. Annars är honungsvatten på modet igen.

Petter Malmberg sa...

Svälj ett kopparmynt så går det över.

Woody Harrelson? Natural Born Killers-Woody eller Skål-Woody?

Konungen sa...

Skål-Woody fast lite smartare

Anonym sa...

Mary Kate och Ashley Olsen?

Konungen sa...

Ja såna söta blonda snälla. Som du ju

Anonym sa...

Inte King Pin-Woody då?

P. sa...

Man skämtar inte om Rolf Lassgård!
Sen tycker jag att din mamma är mer Lena Nyman än det där namnet du skrev som jag vägrar skriva.

Petter Malmberg sa...

Jag ska visserligen bowla helgen efter denna (men tjurmjölkningsmomentet är nog inställt).