onsdag, november 19, 2008

Liststöld av Bonnafrun. Igen

Första gången jag ...

1. ... åt tacos var typ på Pingstkyrkan i Edsbyn tror jag. Tacos är svennigt o white Trash.
jag å min sida är kultiverad och fin.
Tacos är Sidney Sheldon. Jag är Derrida


2. ... körde bil ja det har jag ju aldrig gjort det.

3. ... sov i tält massa gånger som liten. Mycket läger med fritids. Som jag minns är det i Hultsfred 1989 med Bemmy och Sunesson och en massa tandkräm. All maten hamnade under själva tältet o spriten i magen

4. ... drack alkohol: har ett minne av en fest på Österäng då vi drack Cognac. Länge sen

5. ... fick ett jobb var det att städa på Geropsyk på sjukhuset i Kristianstad. en resa i bajsets mysterier. Jag hatade det duktigt. Gick åt många öl.

6. ... stod på en scen kan ha varit Kläcks julrevy på gymnasiet. Även där var Bemmy inblandad

7. ... svimmade vart i Stokkolm på Hornstulls tunnelbanestation. Det var mysko

8. ... svarade på en fånig enkät var jag äldre

4 kommentarer:

Petter Malmberg sa...

Det är sällan man hör talas om Sidney Sheldon nuförtiden.

Konungen sa...

Nej o det är skandal

Anonym sa...

En och annan Sheldon har man ju klämt när man varit läsesugen och inget bättre funnits till hands. Jag undras just när det kan ha skett senast? Det var nog på 80-talet. Man hade mer tid förr. Nu har man knappt ens tid att läsa bra böcker. Att läsa m ög för njutnings skull är något jag saknar. Man borde få bli arbetslös nåt år emellanåt...

Anonym sa...

Eller så får man bli bibliotekarie. Här finns det gott om mög att läsa - fast det är mer sällan det är för njutnings skull, förstås...